fbpx

Stinger & Target Blu Eye

Innovatieve oplossingen

We begrijpen dat veiligheid op de weg van het grootste belang is. Daarom bieden we meerdere topkeuzes aan zoals Stinger en Target Blu Eye.

Stinger en Target Blu Eye zijn beide innovatieve oplossingen die speciaal zijn ontworpen om jouw rijervaring te verbeteren en de veiligheid op de weg te vergroten. Met deze systemen geniet je niet alleen van een geavanceerde technologie, maar ben je ook beter voorbereid op mogelijke verkeerssituaties.

Target Blu Eye 2

Het bedrijf TRACK Technologies staat bekend als een vooruitstrevende pionier en betrouwbare autoriteit op het gebied van verkeersveiligheidssystemen. 

Audiocom levert het nieuwste paradepaardje van TRACK; het Target Blu Eye 2-verkeersveiligheidssysteem. Met het systeem word je op een volledig legale manier gewaarschuwd voor naderende hulpdiensten, ongeacht of ze wel of geen blauwe zwaailichten en sirenes gebruiken.

Over Target Blu Eye

Met de Target Blu verbeter je de verkeersveiligheid, niet alleen voor jou als bestuurder, maar ook voor je mede-weggebruikers en de hulpdiensten. 

Veelgestelde vragen Target Blu Eye

In vrijwel heel Europa maken hulpdiensten, waaronder ambulance, brandweer en politie, gebruik van een geavanceerd digitaal communicatiesysteem, bekend als C2000 in Nederland. Dit systeem is gebaseerd op de wereldwijde Terrestrial Trunked Radio-standaard, oftewel TETRA. Net zoals het GSM-signaal de standaard is voor mobiele telefoons, fungeert TETRA als de norm voor mobiele communicatie binnen de Openbare Orde- en Veiligheidsdiensten.

Wanneer een politieagent, ambulancebroeder of brandweerman de C2000-apparatuur in zijn (onopvallende) voertuig activeert in het netwerk, zendt de communicatieapparatuur regelmatig ultra korte synchronisatiesignalen uit. Blu Eye detecteert dit specifieke signaal feilloos uit de ether en vertaalt het naar een zowel akoestische als visuele waarschuwing op het informatiedisplay in jouw auto. De detectieafstand van zowel de eerste generatie Blu Eye als de nieuwe Blu Eye 2 varieert van enkele honderden meters tot ongeveer één kilometer. Hierdoor heb je ruim voldoende tijd om proactief te reageren, zoals het tijdig aan de kant gaan of het verminderen van je snelheid, en jezelf goed voor te bereiden op de naderende hulpdienst.

Blu Eye waarschuwt voor diverse hulpdiensten die zijn uitgerust met het C2000-radiosysteem en dit systeem actief hebben ingeschakeld. Deze hulpdiensten omvatten onder andere:

  • Politie (regionale en landelijke eenheden)
  • Onopvallende (politie)surveillance – OS
  • Video Registratie Onopvallende Surveillance – VROS
  • Koninklijke Marechaussee
  • Brandweer
  • Ambulancediensten, inclusief Rode Kruis noodhulpteams
  • Douane
  • Defensie Bewakings- en BeveiligingsOrganisatie – DBBO
  • Militaire Inlichtingen- en Veiligheidsdienst – MIVD
  • Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst – AIVD
  • Buitengewoon Opsporingsambtenaren – BOA’s, handhavers, boswachters


Blu Eye biedt zo een brede waarschuwing voor diverse hulpverleningsinstanties, zodat je tijdig op de hoogte bent van hun nadering en gepast kunt reageren.

Ja, een Target Blu Eye is legaal. Zoals het bedrijf TRACK het zelf aangeeft is het namelijk een systeem dat overtuigend bijdraagt aan de verkeersveiligheid van jou, je medeweggebruikers en de hulpdiensten.

Het systeem heeft sinds de introductie in 2013 al heel wat discussie heeft opgeleverd. De Tweede Kamer heeft meerdere malen vragen gesteld over de juridische status van Blu Eye. De verantwoordelijke ministers zagen echter geen reden om het verkeersveiligheidssysteem te verbieden. Blu Eye draagt bij aan jouw veiligheid en die van anderen in landen waar het TETRA-netwerk wordt gebruikt. Bovendien sluit Blu Eye perfect aan bij de overheidsinitiatieven die automobilisten bewust maken van hoe te handelen bij naderende hulpdienstvoertuigen.

In tegenstelling tot radardetectoren, die alleen waarschuwen voor radarcontroles en verder geen ander doel dienen, waarschuwt Blu Eye niet alleen voor (onopvallende) politie, maar ook voor brandweer en ambulance. Blu Eye maakt dus geen onderscheid tussen deze hulpdiensten.

We roepen je met deze uitleg dus niet op om verkeersregels te overtreden. Sinds de introductie in 2013 benadrukt de leverancier van het systeem TRACK, dat je je altíjd aan de regels moet houden. Er wordt ook niet gepretendeerd dat Blu Eye je in staat stelt om je als een ‘voorbeeldige verkeersdeelnemer’ te gedragen in de nabijheid van hulpdiensten. Houd het verkeer daarom veilig voor jezelf en je medeweggebruikers!

De detectieafstand hangt af van verschillende factoren:

  1. Gebruik van de standaard meegeleverde bumperantenne (de TRACK VCD-antenne): Maximale afstand: 1000 meter.
  2. Omgevingsfactoren: In open gebieden en bij weinig verkeer is de detectieafstand natuurlijk groter dan in stedelijke gebieden.

Blu Eye voorziet je van waarschuwingen voor naderende hulpdiensten in de volgende landen:

  • België
  • Bulgarije
  • Denemarken
  • Duitsland
  • Engeland
  • Estland
  • Ierland
  • Italië
  • IJsland
  • Kroatië
  • Litouwen
  • Luxemburg
  • Montenegro
  • Nederland
  • Noorwegen
  • Oostenrijk
  • Polen
  • Portugal
  • Slovenië
  • Zweden


Blu Eye functioneert deels in Spanje, met name in Catalonië, Baskenland en rond alle grote steden. Niet gedetecteerd wordt de Guardia Civil, aangezien deze dienst het oudere TetraPol-systeem gebruikt.

Ja, wij hebben een ruime ervaring met het inbouwen van een Target Blu Eye in een autospiegel. Een autospiegel bevat vandaag de dag veel elektronica voor het dimmen van de spiegel, of bijvoorbeeld de camera voor rijhulpsystemen. Het vraagt daarom de nodige expertise en ervaring. Informeer naar de mogelijkheden voor jouw auto en maak ons jouw wensen kenbaar. Een indicatie voor de kosten van het inbouwen van een Blu Eye in de spiegel: € 550.

De prijs voor de Blue Eye inclusief inbouwen door onze ervaren monteur:

  • Target Blu Eye 2: €1249
    (met antenne achter de achterbumper en een display in het interieur)
  • Indicatie inbouw in Dokkum op bij jou op locatie: €499
  • Indicatie inbouw in autospiegel: €550

Ieder voertuig/auto is anders. Dat geldt ook voor jouw voorkeuren en wensen. Laat je daarom adviseren en informeer.

Target Blu Eye inbouwen

Laat de Target Blu Eye inbouwen bij jou op locatie of bij ons in Dokkum. Aan jou de keus. Wanneer we bij jou op locatie inbouwen hoef jij niet de deur uit! Houd er rekening mee dat jouw auto binnen kan staan in een ruimte waar onze monteur de beide deuren open kan hebben. 

Inbouw doen we met de grootste precisie en passie voor ons vak (en auto’s!) We hebben dan ook een zeer ruime ervaring met inbouw; van Volkswagen Golf tot supercar. Informeer naar onze mogelijkheden als het gaat om inbouw. 

Stinger laser- en radarbescherming

Stinger creërt en bouwt flitsbescherming met oog voor de meest geavanceerde en verfijnde auto’s. De Fiber Laser wordt gepresenteerd als het meest geavanceerde lasersysteem ter wereld, en de radar blinkt uit in zowel gevoeligheid als precisie.

Ervaar superieure bescherming met onzichtbare bescherming op je auto tegen de meest geraffineerde laserguns maar ook oudere laserguns. Met de producten van Stinger brengen we bij Audiocom jouw rijervaring naar een hoger niveau met de meest geavanceerde bescherming op de markt.

Bescherming op z'n best

Bekijk waarom Stinger de nummer 1 is in superieure bescherming tegen de meest listige laserguns.

Meer over de Stinger VIP

Een Stinger VIP is een geavanceerde car computer met een kleurendisplay. De VIP houdt nauwkeurig de kilometerregistratie bij via GPS, geeft informatie over de locaties van roodlichtcamera’s en trajectcontroles, en reageert, waar toegestaan, op radarcontroles. Tevens heeft de VIP een police check functie, in het geheugen valt terug te lezen hoe laat we waar hoe hard reden. Mocht er toch onverhoopt een boete binnen komen dan kunnen we deze controleren aan de hand van de opgeslagen gegevens.

Legaal in Nederland

De radardetectie software is verboden in Nederland, de bedoeling is om deze te wissen zodra je de grens met Nederland passeert. In het buitenland kun je deze eenvoudig activeren via een usb stick en zo de software uploaden. De Stinger is hierdoor volledig legaal.

Blijf onopgemerkt met Stinger

Een extra voordeel en bijzonder handig: de radardetector-detector van de politie geeft geen reactie op de antenne van de Stinger, zelfs niet als je de software nog niet hebt gewist. Deze detector reageert namelijk op de oscillatiefrequentie van een antenne, terwijl de ‘antenne’ van de Stinger geen oscillatiefrequentie heeft, omdat deze gebaseerd is op geavanceerde militaire meettechnieken. Hierdoor blijft de Stinger onopgemerkt en behoudt het zijn effectiviteit, zelfs in situaties waarin andere systemen mogelijk gedetecteerd zouden worden.

Kies je bescherming

Bekijk de stappen en keuzemogelijkheden hieronder. Het geeft een inzicht in de mogelijkheden en helpt je op weg bij het samenstellen van jouw systeem.

Stap 1: Kies laser, radar of beide

Ga voor enkel laser, alleen radar, of combineer beide voor optimale bescherming. In heel Nederland kun je zowel laser als radar tegenkomen, maar daarbuiten zijn er regio’s en landen die alleen gebruik maken van uitsluitend laser- of radartechnologie. 

Alleen laserdetectie

Alleen radardetectie

Laser + radardetectie

Bij laserapparatuur richten de meeste agenten zich, in de meeste gevallen, op de voorkant van een auto. Toch komt het voor dat er ook schoten op de achterzijde worden gelost. Het is daarom aan te raden om jouw laserbescherming te verbeteren door ook bescherming aan de achterzijde van je voertuig te installeren.
Het plaatsen van radar aan de achterzijde zal eveneens de gevoeligheid en nauwkeurigheid van de radarlocatie-indicaties vergroten. Om een gemiddelde auto voldoende te berschermen is een set van drie ogen voldoende.

Detectie alleen aan de voorzijde

Detectie aan zowel de voor- en achterzijde

Maak je keuze tussen Strip en View. Met Strip ervaar je een directe gebruikservaring, terwijl View je meer controle geeft. Beide keuzes horen thuis in de cockpit van de meest geavanceerde auto’s. Ze zijn beide geschikt voor zowel laser als radar, maar onthoud: alleen Strip biedt de unieke mogelijkheid om in een Laser-only configuratie te functioneren. Kies voor de perfecte combinatie van gebruiksgemak en controle die past bij jouw rijstijl en de kenmerken van jouw auto.

Stinger Strip

Ontdek de verfijning van Strip: een minimalistisch design dat naadloos integreert in het interieur van topklasse auto's. Met zijn slanke en elegante uitstraling voegt Strip een vleugje stijl toe aan jouw rijervaring. Kies voor de perfecte combinatie van esthetiek en functionaliteit met deze ultradunne en stijlvolle toevoeging aan jouw interieur.

Stinger VIP View

Ervaar het gemak met View: een volledig grafisch scherm ter grootte van een creditcard dat jou snel en volledige controle geeft over jouw Stinger. Ontdek de eenvoud en functionaliteit die dit compacte scherm biedt voor een moeiteloze bediening van jouw systeem.

Target Lasertrack Flare

Ontdek de Target Lasertrack Flare, slim verborgen in jouw kentekenplaathouder op de achterkant van je auto. Deze innovatieve toevoeging biedt bescherming tegen lasermetingen vanaf de achterzijde.
Hoewel 70% van de lasermetingen in Nederland nog steeds van voren plaatsvindt, zijn die andere 3 op de 10 metingen juist van de achterzijde. Met de kentekenplaathouder blijft de laserflare vrijwel onzichtbaar, terwijl de bekabeling naadloos is weggewerkt.
Voor €619,- excl. BTW geniet je van deze geavanceerde bescherming. De installatie is vrijwel identiek aan die van Blu-Eye, waardoor de indicatie voor montagekosten vergelijkbaar is. Optimaliseer jouw veiligheid met deze discreet geïntegreerde oplossing.

Projecten

Laat van je horen

Informeer naar alle mogelijkheden

Of laat je gegevens achter